Az ukrán Avtotema cikke részletesen bemutatja ezt a gyakorlatot, feltárva a háborús időszak nehézségeit. Bár a lehetőség már több mint egy éve létezik, az első hivatalos esetet csak 2025 februárjában jegyezték fel. Olena Homenko ügyvéd szerint ennek oka részben a bíróságok túlterheltsége, mivel a hadiállapot alatt az igazságszolgáltatás nehezen birkózik meg a megnövekedett ügyszámmal. Emellett a TCK-k anyagi forrásainak hiánya is lassítja a folyamatot, mivel minden bírósági kérelem illetékköteles.
A mechanizmus úgy indul, hogy a TCK bírósági kérelmet nyújt be a vezetési jog korlátozására. A bíróság a beidézések ismételt figyelmen kívül hagyását bizonyító dokumentumok alapján dönt. Bár ez időigényes eljárás, jogszerűséget biztosít. Az intézkedés megosztja a közvéleményt: egyesek méltányosnak tartják a nehéz időkben, mások azonban túlzott állami nyomásgyakorlásként értékelik. Az érintettek történetei a közösségi médiában is nagy visszhangot keltenek, tovább élezve a vitát.